noahfarzad

Alla inlägg under augusti 2016

Av noahfarzad - 30 augusti 2016 21:47

Hej vänner, nu är jag och Timmy tillbaka från huvudstaden, tanken var att vi skulle komma hem igår men vi stannade en dag extra. Kom väl hem runt sextiden så vi har inte hunnit göra mycket sen dess. Vi har met degat, packat upp och så såg vi på IDOL. 
Vad tycker ni om den nya juryn? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag gillar Quinzy (hur man nu stavar det) Men de andra två... Nä... Gillar verkligen inte den nya tjejen... Och saknar Anders Bagge som fan. Goa teddybjörn <3

Tror inte vi ska göra något mer idag, vi är båda trötta efter lång resa.


Blir ett rätt kort inlägg idag, men det gör väl inget? Bra!


Sprid kärlek, inte hat!

 



Vår favorit hittills är Cindy <3

Av noahfarzad - 24 augusti 2016 22:45

Hej vänner, jag vill bara informera er om att imorgon åker jag och Timmy till Stockholm och vi kommer inte hem förrän på måndag! Jag kommer lämna datorn hemma så blir inga inlägg förrän vi kommer hem.
Så varför åker vi dit undrar nu kanske, vi behöver kort sagt komma iväg lite, se något annat än lägenheten eller jobb, vi måste få en chans att vila ut, se andra saker, träffa andra människor och så. Jag hoppas ni förstår.


Jag har inte varit i Stockholm på 4 år så detta ska bli askul, vi ska få låna en väns lägenhet. Kommer bli såå kul!!!

 

Hörs på måndag!
Sprid kärlek, inte hat!

   

Av noahfarzad - 23 augusti 2016 11:45

Hej vänner, älskar ni också covers? Ibland är covers på låtar tusen gånger bättre än orginalet. Dela med er av era favoriter i en kommentar. Jag tänkte dela med mig av mina favoriter!

Sprid kärlek inte hat!

 




Av noahfarzad - 22 augusti 2016 19:45

Hej vänner, idag har jag spenderat allt för mycket tid på YouTube, och då händer det att man råkar komma in på en och annan teorivideo, som videon som kort sagt föreslår att Neville Longbottom lika gärna kunde vara the chosen one, alltså den som skulle stoppa Voldemort och INTE bara Harry Potter. Detta tror de om man tänker på profetian om detta.
Profetian säger följande.

 
Alltså
Född till dem som tre gånger trotsat honom (Voldemort)
Född då den sjunde månaden dör (Alltså juli)
Voldemort kommer märka honom till sin jämnlike
Han kommer ha krafter som Voldemort inte känner till
Ingen av dem kan leva om den andra inte dör

Harrys föräldrar var med i ordern som slogs mot Voldemort i det första kriget.

 Nevilles föräldrar gjorde samma sak.
De har alltså båda trotsat Mörkrets Herre.

Harry är född den 31 juli
Neville är född den 30 juli 
De är alltså båda födda då den sjunde månaden dör.

Voldermort märker visserligen bara Harry, men det är för att han tror att bara Harry är The Chosen one.
Därför har inte Neville något blixtärr i pannan.

Harry skyddades av sin mors kärlek då hon offrade sig, detta var krafter som inte Voldemort kände till.
Nevilles försäldrar skulle med all säkerhet offrat sig för att skydda Neville och han skulle därmed få samma kraft som Harry.


Kort sagt kan både Neville och Harry vara The Chosen one.


Dessutom är faktiskt Neville med och aktivt bekämpar Voldemort. Han stannade påHogwarts då Harry och de andra letade horrokruxer för att skydda eleverna där från dödsätarna som tagit över skolan. Och kom ihåg att han stod upp mot Voldemort då allas hopp var ute för att de trodde Harry hade dött. Kom ihåg att det var Neville som dödade Nagini, som var Voldemorts sista horrokrux, skulle inte han gjort det skulle inte Harry haft en chans att döda Voldemort.


VAD TROR NI?
Är både Harry och Neville the chosen one?

   

 

Av noahfarzad - 21 augusti 2016 20:30

Hej vänner, idag har jag varit på IKEA med några vänner, ja, ni hörde rätt, IKEA. Ett ställe de flesta med social fobi verkigen undviker, men jag hade en bra dag igen, och jag behövde köpa lite grejer, så vi drog dit. Jag erkänner, vi kom ut med mer än vad vi hade tänkt oss, men vem gör inte det? Liksom, hela affären är ju gjord så att man inte kan ta någon genväg, du måste gå genom hela affären för att komma ut, och på vägen hittar du tusen saker du bara måste ha av någon okänd anledning. Typ ett nytt kök och 32 gula tallrikar, eller en sängstomme och 512 ljuslyktor.


Vi var nog där i minst 4 timmar och blev ett par 1000 kr fattigare, men det var det fan värt!


Nu ska jag och Timmy se på Pokemon, vi har typ snart sett klart hela första säsongen, oooops. Vad gör vi om dagarna egentligen?


Sprid kärlek, inte hat!

   

Av noahfarzad - 20 augusti 2016 19:26

Hej vänner, idag har jag och Ida varit på stan lite, vi har typ shoppat, snackat skit och glott på folk. Såg bland annat en snubbe med världens mysigaste skägg, man ville bara gosa sig in i det typ, som en jävla björnunge. På tal om björnungar, sóm en liten stund kommer Timmy hem och då ska vi se på BjörnBröder ihop. Älskar verkligen Koda, såå jävla söt.

Ni kanske märker attt jag är lite gladare i detta inlägg än jag brukar vara,  men det betyder inte att jag är fri från min ångest och depression helt, men jag har haft en rätt bra dag, och jag hoppas att den fortsätter vara bra!

Nu ska jag fixa lite mysigt här tills Timmy kommer, fixa tända ljus, te  och mackor. Känner liksom att jag vill ge något tillbaka när han alltid finns för mig.


Sprid kärlek inte hat!
     

Av noahfarzad - 19 augusti 2016 23:36

I vaggan ett oskyldigt barn.
Inga synder har gjorts av denna vackra skapelse.
Inget mörker har rört vid dess själ.
Små fingar tar ett fast grepp om moderns finger.
Som för att hindra henne från att flyta iväg.
Ett barns själ är alltid vacker.
Inga onda tankar finns hos ett litet barn.
Inget hat vilar i dess lilla hjärta.
Bara kärlek och hopp.
I vaggan ligger framtiden.
Låt inte det mörker och hat du har inom dig förstöra denna oskylda skapelse.
Ta istället in kärleken och ljuset.
Bli barnet i vaggan.
Bli framtiden.
Full med kärlek och hopp.


 

Av noahfarzad - 18 augusti 2016 16:39

Hej vänner, nu sitter jag i soffan med min granne Ida, återigen ska vi ha lite filmmys tillsammans, både Timmy och Idas kille jobbar nämligen ikväll. Timmy kommer hem 22:30 typ. Vi hade tänkt att se på nån av Harry Potterfilmerna, astönntigt jag vet, men vafan, vem orkar ens bry sig? (Nej jag säger inte attt ni som gillar Harry Potter är töntar, jag menar bara att jag inte precis är en Harry Potter galning som många kan vara, men är ni det, go for it!"


Till filmen har vi bakat en asful kladdkaka, jag är hyfsat stabil idag så tänkte försöka äta åtminstone en bit, be till nån högre makt att jag inte kommer få ångest eller nåt. Och nu när vi ändå skriver om herren i molnen, kan han ge fan in att skicka en syndaflod hela tiden, så less på detta eviga regnandet.


Var nog allt för idag.

Sprid kärek, inte hat!

 

Ovido - Quiz & Flashcards