noahfarzad

Alla inlägg under januari 2018

Av noahfarzad - 24 januari 2018 18:00

Hej vänner, förlåt för min usla uppdatering här på bloggen. Men har varit i en liten svacka på måendet ett par dagar. Vilket har gjort att jag basicly legat i sängen och mått skit. Har knappt orkat gå upp för att dricka vatten eller ens ta hand om min personliga hygien. Kan låta äckligt. Men ni som varit riktigt deprimerade kan nog känna igen sig i det där. Den tanken om att "varför ska jag duscha, jag kommer inte träffa någon, så det har ingen mening" Vet iallafall en till som är i just den situationen just nu. Vi ligger på samma plan i rätt många saker faktiskt.


Men idag har jag iallafall lyckats orka med en dusch så nu är jag lite mer människa. Har i övrigt inte gjort så mycket faktiskt. Timmy och Liam har båda varit på jobb typ hela dagen. Så jag har varit ensam med djuren. Gick bara utanför porten med Casper så han fick skita och grejer. Önskar jag hade orken att ta med han ut på en långpromenad. Men ibland orkar jag inte vara ute mer än nån minut innan min sociala ångest kickar in värre än jag vet inte vad.


Matmässigt har jag under veckan bara klarat av att äta soppor typ. Dagens soppa bestod av morötter. Yes. Thats it. Fan vet att jag borde äta lite mer. Men jag har ingen ork att äta mer än så. Min kompis som också är ätstörd har ungefär samma tankemönster. Tror ärligt talat vi har en tendens att trigga vandra lite för mycket. Inte asbra. Men samtdigt känns det skönt att ha någon som på fullaste allvar kan förstå det här med sjukdomen.
Ska dock försöka äta något mer då Timmy kommer hem. Han är väl hemma om ca 1 timme eller nåt. I övrigt ska jag nog inte göra mycket mer idag. Mest vila, se på serier och sånt.

Vad har ni gjort idag alla vackra människor?

    

Av noahfarzad - 19 januari 2018 16:13

Hej vänner, hoppas allt är bra med er! Själv vet jag inte riktigt hur jag mår faktiskt. Något slags mellanting mellan allt typ.

Har idag varit ute på min joggingtur, sen vilade jag lite innan jag och Timmy såg en film ihop, blev såklart Disney.
Vi är totala Disneynördar båda två. Fast han vägrar erkänna det för folk. Tydligen är det konstigt om en kille gillar Disney.
Vad är det för jävla tanke? Disney är för alla. Stora som små, oavsett kön. Men det finns tydlgen folk därute som tycker att Disney bara är till för små barn och kvinnor typ. Bullshit säger jag. Bara kul att ha en kille som gillar Disney som jag. Att ha någon som också brster ut i skränig sång till alla låtar, eller som pekar ut roliga saker i filmerna. Alla borde ha en Disneykompis. Det borde vara obligatiorisk.

Till filmen hade Timmy fixat lite safefood att äta, han tänker på allt han. Jag har nämligen haft rätt svårt med maten ett par dagar nu. Men han förstår som tur var någorlunda. Så han hade dukat fram morotsstavar, gurkstavar, äppleskivor och popcorn. Lyckades faktisk äta lite av allting, med lite stöttande ord från Timmy såklart.

Ikväll ska Timmy och Liam på fest, men jag valde att stanna hemma. Är inte riktigt stabil nog att klara av en fest. Men det gör ingenting. Jag ska försöka ha en myskväll hemma ändå. Verkligen försöka ta hand om mig själv lite. Behöver nog det. Typ hårinpackning, ansiktsmask, bada. Det är såna småsaker som jag behöver ibland. Försöka älska mig själv lite. Blir ju inte helt ensam heller, har ju djuren som sällskap. Lion lämnar som vanligt inte min sida en sekund.

 

Av noahfarzad - 17 januari 2018 18:47

Jag ser på dig.
Ser in i dina ögon.
Men i dina ögon finns ingenting.
Bara ett tomt mörker.
I dina ögon finns inget liv, ingen lycka, ingen kärlek.
Det finns ingen död, sorg eller hat.
Det är bara tomt.

Dina läppar förblir stängda.
Trots allt du vill säga.
De förblir stängda.
Som om en hemlighet slarvigt sytt igen dem med en gyllene tråd.
Vem har du blivit?
Vem är du nu?
Vi söker svar.
Men lämnas tomhänta.
Med tårar på vår kind.
Och mörker i vår blick.

Noah Farzad 2018

    

Av noahfarzad - 14 januari 2018 17:21

Denna soppa är något jag äter typ hela tiden eftersom den innehåller så kallad "safe food" Alltså mat som inte ger ångest. Soppa är en perfekt maträtt för dig som vill gå ner i vikt men samtidigt äta lite större mängder.


Ingredienser
1 medelstor morot
2 blad vitkål
100 g broccoli
1/4 kopp hackad rödlök
1/10 kopp hackad gullök


Gör såhär
Koka broccoli, delad morot och vitkål tills allt är mjukt.
Stek den hackade löken (jag steker i vatten då jag inte äter olja eller margarin pga ätstörningen)
Häll av vattnet från kastrullen och håll över allt i en plastbunke.
Mosa ihop allt med en stavmixer så det blir som en puré.
Koka upp 4-5 dl vatten. (Mer vatten ger större volym soppa)
Häll över purén i kastrullen igen. Krydda och koka ihop det en stund.


Av noahfarzad - 14 januari 2018 16:37

Ledsen att det inte blev något inlägg igår, men kände att jag hade inget jag ville säga riktigt. Middagen blev kort sagt helt ok, men fick ångest rätt fort. Så blev bara middag, ingen spelkväll. Pisstråkigt såklart, men ibland orkar jag inte.


Har inte orkat med mycket idag heller. Jag vaknade strax innan ett och låg kvar till tvåtiden. Sen dess har jag bara legat i soffan och mått dåligt. Både psykiskt och fysiskt. Har ont i magen och ländryggen som fan. Går dessutom på toa sjjukt ofta. Hypokondriker som jag är så googlar jag mina symtom, och har självdiagonstiserat mig med allt från IBS till cancer. Ringde Timmy som var på jobbet i ren panik ett antal gånger och han fick lugna ner mig så jag inte skulle åka till akuten och kräva att de skulle starta cellgiftsbeandligen direkt för min ickerealistiska cancer.


Han jobbar typ hela dagen och natten nu. Jag har precis gjort tidernas mest kalorifattiga kvällsmat ever typ. En soppa med massa grönsaker, men som ändå bara har 135 kcal. OMG. Ska försöka äta den och se på Scary Movie typ. Och sen ska jag ta mig ut på en promenad med Casper. Får se om Ida eller Liam hänger på. Jag gillar inte att gå ut ensam i mörkret liksom. Har visserligen alltid både larm och överfallsspray med mig. Men är ändå livrädd.


Vad har ni gjort idag då?

 

Av noahfarzad - 12 januari 2018 17:47

Hej vänner, hoppas ni har haft en fin dag. Det blev ingen träff med Ida igår. Hade för mycket ångest. Istället så låg jag i sovrummet hela kvällen och såg på film. Mest Disney faktiskt. Det är en av få saker som får mig lugn. Ibland önskar jag att jag var en del av den världen. Jag är dock övertygad om att jag skulle vara typ Ursula fast min dröm är att vara Belle. Evigt dömd att vara den onda fulingen liksom. Timmy och killarna spelade halva natten så fick sova ensam. Om man inte räknar med Lion såklart. Den katten verkar tro att vi sitter ihop. Total sorg om jag lämnar honom 5 min.

Jag har idag varit ute på joggingtur på morgonen som vanligt.
Därefter städade jag och Timmy lite i lägenheten för vi ska ha besök ikväll och vill inte att det ser ut som skit då.
Då vi var klara med städningen så handlade vi lite för ikväll, både mat och dricka. Hoppas min ätstörning kan hålla sig lugn ikväll. Vill inte behöva få ångest för att jag har en trevlig middag med vänner.
Då även handlingen var klar så satte sig Liam och Timmy och spelade, som alltid. Och jag och Ida stack till gymmet en timme. Hon har ett ragg där som hon typ alltid dregglar över, men hon vågar aldrig gå fram. Haha. Stalker hon är.


Dem som ska hit ikväll är Ida (såklart, hon är min girl) + Emil, Therese och Ebba Är faktisk astaggad för att umgås lite.
Planen är att vi ska äta nån gryta som Liam ska röra ihop + nåt till det. Sen efter middagen blir det hemmafest och spelkväll. Alla har fått i uppdrag att ta med sig ett spel var. Så blir nog en astrevlig kväll!
Om nu psyket håller sig lugnt det vil säga. Kan ju inte ta min antidepp idag eftersom att jag ska dricka.
De borde fan hitta på en antidepp som man kan ta trots att man dricker alkohol. Vilka håller med?!

 

Av noahfarzad - 11 januari 2018 14:54

Sitter med mer eller mindre ångest just nu, mår verkligen piss och vill bara spy på allt och alla nu.
Jag vägde mig imorse, och siffrorna på vågen gör ont att se. Jag vill bara vara vacker och smal.
Jag vet, jag är en sån jävla hycklare. Säger åt min vän och andra människor att de är vackra som de är.
Samtidigt som jag får ångest av att gå upp minsta gram. Samtidigt om jag tvingar mig ut på milslånga promenader.

Timmy försöker vara förstående och stöttande. Men han kan omöjligt förstå varför jag gör det jag gör.
Han kan inte förstå, bara någon som lever med detta monster i huvudet kan förstå smärtan och hatet.


Har totalvägrat att äta något idag. Har knappt vågat dricka kaffe för är rädd att det ska göra mig fet.
2 kcal i en kopp kaffe. Så orimlig tanke att ha kanske. Men kan inte släppa den. Det går bara inte.
Ikväll ska Timmy och Liam ha spelkväll med några killkompisar, småpojkar och deras spelande.
Själv har jag inga planer riktigt. Ska dra till gymmet ett par timmar. Måste få ut lite ilska känner jag.
Annars kommer jag bara börja bråka med Timmy igen, och vi har gjort det tillräckligt känner jag.


Ska höra med Ida om jag kan sova över hos henne inatt, låta småpojkarna spela ifred liksom.
Var ett tag sen vi hade en riktigt girlynight med film, hårinpackning, ansiktsmask och shit.

Vad ska ni göra ikväll vackra människor?

 
        

Av noahfarzad - 11 januari 2018 14:33

Vad betyder familj egentligen?
Är det dem som delar blodsband?
Eller är det dem som får dig att le?

Enligt min är familj inte nödvändigtvis dem du är släkt med. Familj är något mer än så.
Familj är dem som får dig att le i de mörkaste stunderna i livet och dem som aldrig lämna din sida.
Familj är skratt, lycka, trygghet och en hand att hålla i då livet stormar som mest.
Jag har ingen större kontakt med min biologiska familj av olika anledningar.
Men den består av mina skilda föräldrar, en helbror som är 17 år och en halvsyster som är 13 år.
Dem jag kallar min familj på riktigt är Timmy, Liam, Ida + Lion, Luka, Casper.
Vi är ett gäng missanpassade individer som inte passar in i samhället och som funnit lugnt i varandras sällskap.


Det är dessa människor jag firar högtider med. Det är dessa människor jag skulle dö för.
Vi är en familj vi skapat själva från grunden. Den är liten, trasig, men vacker och stark.
Jag älskar min lilla familj och jag skulle aldrig välja någon annan framför dem. Dem är mitt allt.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards