noahfarzad

Alla inlägg den 14 februari 2018

Av noahfarzad - 14 februari 2018 22:51

Hej vänner, förlåt för min usla uppdatering här, men har inte haft lusten till att skriva något. Det har nämligen varit rätt mycket som har hänt sen sist. Men inget vi behöver gå in på mer än nödvändigt. Men är lite saker som hänt min vän.


Idag var det alla hjärtans dag. Firade ni den? Jag och Timmy firade inte överdrivet mycket. Vi känner båda att det är en rätt onödig högtid. Om man älskar varandra ska man visa det varje dag och inte bara på alla hjärtans dag. Så vi har typ inte gjort något speciellt alls idag. Myst, sett serier varit ute och gått en långpromenad med Casper. Inte mer än så.


Just nu sover Timmy, han ska upp och jobba tidigt imorgon. Jag borde också sova för har tid hos psykologen halv 9. Men min hjärna är som alltid på högvarv och vill göra allt förutom att sova just nu. Suttit i en timme och kolla på olika recept och saker. Jag kan inte laga mat överhuvudtaget. Mat är inget som vanligtvis intresserar mig. Det har sen barnsben alltid varit ett måste och inget annat. Men av någon anledning så känner jag en sån lust att lära mig laga mat efter recept. Riktig mat, med roliga ingredienser och smaker. Och inte bara ris med passerade tomater från ett tetrapack som sen blandats ihop utan någonting mer. Min mat är den tråkigaste maten som finns. Men det är nog för att jag är rädd för mat som har många ingredienser. För det innebär fler kalorier.Och det skrämmer mig så mycket.


Min ätstörning hindrar verkligen mig så jävla mycket. Jag vill så gärna kunna laga rolig mat, äta mat med fler ingredienser, uppleva nya smaker, texturer, kombinationer. Men är så rädd för att jag ska tappa kontrollen. Rädd att jag ska äta för mycket om det blir en maträtt som är för god. Min hjärna skriker att jag förtjänar inte god mat. Jag förtjänar inte ett skit. Jag ska plågas. Straffas. Dag ut och dag in. Men jag är less på detta. Less på att inte våga äta.

Less på att vara sjuk. Men samtidigt är jag rädd. För vem är jag egentligen utan min ätstörning? Den har varit en del av mig så länge att jag inte vet hur en normal människa äter. Jag har ingen annan identitet än den smala vännen. Det är den enda jag är. Jag har ingen annan personlighet. Eller har jag det? Jag vet inte. Jag vet inte mycket alls faktiskt.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards